Thursday, October 16, 2008

Torsdagstorka

Okej, jag ger mig själv ett till dygn att färdigställa texten till listan... det hanns inte riktigt med idag (fram till kl 21.00 i går kväll var torsdagen mötesfri, kl 21.05 var den full).

Hmm, måste ju ändå ha något att skriva om. Surfar till Aftonbladet. Står inget vettigt alls (som vanligt). Inte ens finanskrisen lyfter löpet längre. Konstaterar dock att mitt lag (det kunde man inte tro efter förra året) sopar banan just nu. Grymt.

Men det blir som vanligt när jag hoppas på något; Brynäs dominerar grundserien (50 j-vla matcher) och åker sedan ut i 4 raka mot Timrå... sånt är mitt liv... ibland.

Nu skulle jag kunna fortsätta detta med att analysera Elitserien. Men kom igen. Hur kul är det egentligen med typ 300 matcher för att slå ut 4 lag. Vem kommer egentligen ihåg vem som vinner Elitserien?

Idag lyssnar jag återigen på Marcus Krunegårds "Ibland gör man rätt ibland gör man fel" och tänker på min dotter (3½) som igår kväll satt med hörlurar på och sjöng med i refrängen; "Ibland gör man rätt, bland gör man fel, lev me de". Det kan nog bli folk av henne också.

No comments: